Diuk
Opiekun miasta
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Skąd: Skryty w mroku...
|
Wysłany: Sob 1:03, 17 Lis 2007 Temat postu: Dostępne rasy i profesje |
|
|
Na ogół większość ras macie opisanych już na forum, tutaj http://www.unholytavern.fora.pl/rasy-f4.html , brak jest tam tylko moich ulubionych, Elfów Morskich, lub jak ktoś woli Wysokiego Rodu, więc pozwolę sobie ich opisać pokrótce:
Elfy Wysokiego Rodu są rdzeniem swojej rasy, z której, powykształcały się różne odmiany Efich szczepów, takie jak Mroczne, Leśne czy Śnieżne. Ich państwem jest wyspa pośrodku oceanu pomiędzy Starym Światem a Nowym, nazywa się Ulthuan. Większość nich jest wyśmienitymi wojownikami, a dodatkowo wspaniałymi czarodziejami, słyną też ze swego zmysłu do podróżowaniu po morzu i stąd wzięła się ich druga nazwa, Elfy Morskie.
Co do profesji to dostępne są:
Giermek
Giermkowie służą szlachcicom i rycerzom najemnym. Dlatego też niektórzy ludzie skłonni są porównywać ich do zwykłych służących. Giermek musi zajmować się utrzymywaniem w gotowości konia, zbroi i całego ekwipunku wojownika. Służba jako giermek jest częścią ćwiczeń, czasem bywa on bardzo krótki, ponieważ niektórzy szybko zdobywają uznanie w oczach jakiegoś znaczniejszego szlachcica lub rycerza i sami zostają pasowani na rycerzy.
Gladiator (profesja tylko dla mężczyzn)
W wielu częściach Starego Świata oglądanie walk na śmierć i życie jest nadal bardzo popularną rozrywką. Jednak gladiatorzy coraz częściej nie są już niewolnikami, a specjalnie szkolonymi wojownikami, którzy wykonują ten zawód dla sportu i pieniędzy. Podczas jego wykonywania nabywają wiele odwagi i umiejętności walki.
Łucznik
W czasie wojen jest bardzo duże zapotrzebowanie na żołnierzy. Łucznicy są właśnie pewnego rodzaju żołnierzami przystosowanymi jednak i dobrze wyszkolonymi w walce dystansowej. Używają kusz i łuków. Kiedy nie ma wojen najczęściej zarabiają na życie jako najemnicy.
Najemnik
Najemnicy walczą dla pieniędzy, łupów wojennych i żądzy krwi. Wszyscy najemnicy marzą o niewyobrażalnych bogactwach. Podróżują od jednych zleceń do innych, zawsze znajdzie się ktoś, kto skorzysta z ich usług. Co mądrzejsi wiedzą, że jako wynajęty żołnierz nie mają szans na zdobycie bogactwa, więc zwracają się ku przygodom - bądź dla odmiany egzystencji, bądź to w poszukiwaniu szybszych zysków.
Zabójca trolli (profesja tylko dla krasnoludów)
Krasnoludzki zabójca trolli jest przykładem dziwnej mentalności, która skazuje wielu młodych krasnoludów na krótkie i gwałtowne życie. Młodzi krasnoludowie, którzy splamili swój honor lub zostali w jakiś sposób upokorzeni, porzucają zwyczajne życie i wyruszają na poszukiwanie śmierci. Większość z nich ginie, lecz ci którzy przeżyją stają się członkami tajemniczego kultu zabójców trolli. Żyją tylko po to, by umrzeć, a poprzez śmierć odkupić swoją winę lub zamazać hańbę.
Żołnierz
Podczas wojen wszystkie kraje rozwijają i zatrudniają zawodowe siły militarne. To właśnie ich umiejętności na polu bitwy, mimo iż podległe dowództwu są decydującym czynnikiem od którego zależy przetrwanie każdego królestwa podczas długotrwałego konfliktu. Z chwilą uzyskania niezależności wielu rezygnuje z życia w armii i rusza szukać przygód w nadziei uzyskania większych korzyści.
Żołnierz okrętowy
Żołnierze okrętowi to wojownicy, którzy utrzymują się z walki na morzu. Żeglując na statkach cywilnych lub wojskowych, zapewniają im ochronę przed piratami. Wielu kapitanów po zwycięskiej walce rzuca schwytanych wrogich żołnierzy okrętowych na żer rekinom, chociaż często też próbuje ich przekupić, by wstąpili do nich na służbę.
Druid (profesja tylko dla elfów leśnych i ludzi)
Druidzi są praktykującymi wyznawcami dawnej wiary i starają się żyć w harmonii z naturą. Tęsknią za naturalnym porządkiem dawnego świata, a do współczesnej cywilizacji odnoszą się z niechęcią, toteż wielu z nich wybiera życie bez udogodnień cywilizacyjnych, wolą mieszkać we wsi niż w mieście.
Mnich
Mnisi to mieszkańcy klasztorów położonych na odludziach. Są oni dobrymi wojownikami by chronić swych klasztorów. Mnich jest oddany swemu bogu. Swoich umiejętności używa tylko do obrony, albo gdy zostanie wyzwany. Nigdy nie walczy dla sportu czy przyjemności.
Nowicjusz
Nowicjusze to etap przejściowy przez, który musi przejść każdy, kto zamierza zostać kapłanem. Muszą przebrnąć przez surowe ćwiczenia i przed ich ukończeniem nie mają prawa wygłaszać kazań ani pełnienia posług. Czas spędzają na studiowaniu świętych pism swojej religii a także na pracy w charakterze służących i asystentów starszych kapłanów.
Wieszczek
Wieszczek działając poza powszechnymi kościołami, sam ogłasza się religijnym autorytetem. Można go spotkać na rynkach, targowiskach każdego miasta gdzie wygłasza swoje najnowsze rewelacje każdemu, kto zechce ich słuchać. Niektórzy z nich rzeczywiście mogą być natchnieni przez bogów, jednak znacznie częściej są oni szarlatanami albo szaleńcami.
Zielarz
Medycyna w Starym Świecie jest dość kosztowna, dlatego wielu polega na tradycyjnych metodach, o których wiedza jest gromadzona i przekazywana przez pokolenia. Wielu tego rodzaju medycynie nie ufa, zatem prócz leczenia zbierają oni zioła na inne mikstury lub do sprzedania jako składniki.
Łowca nagród
Łowcy nagród żyją z tropienia poszukiwanych przestępców i doprowadzania ich przed oblicze sprawiedliwości. Są oni nie tylko wprawni w walce, ale posiadają też umiejętność skutecznego śledzenia ofiary. Najczęściej są wynajmowani przez władze, gildie lub rady miejskie.
Myśliwy
Myśliwi potrafią tropić zwierzęta z niezwykłą wytrwałością i są mistrzami w ich zabijaniu. Każdy z nich posiada wielką wiedzę na temat stworzeń żyjących w dziczy, ich odmian i reakcji. Myśliwi prowadzą przeważnie samotny tryb życia, ubierają się w skóry zwierząt, które zabili, potrafią poruszać się niemal bezszelestnie.
Poszukiwacz przygód
Poszukiwacze przygód to osoby, które nie mają jakiegoś konkretnego zawodu, spędzają swe życie na ciągłych przygodach, co wiąże się z ich ciągłymi wędrówkami i osiedleniem się w jednym miejscu dopiero na starość. Niektórzy twierdzą, że nie mają oni żadnych umiejętności, lecz to mylne stwierdzenie, bo poszukiwacze przygód często nie są dobrzy w pojedynczych dziedzinach, lecz za to znają się na wielu rzeczach po trochu, są bardzo wszechstronni.
Traper
Traperzy polują na zwierzęta futerkowe dla ich skór, które są w Starym Świecie wartościowym towarem. Ich umiejętność polega na ściągnięciu skóry w ten sposób, że nie ulega ona uszkodzeniu. Nie strzelają do zwierzyny jak to robią myśliwi, a zakładają na nie pułapki. Lecz muszą umieć również umieć bronić siebie przed dzikimi stworzeniami.
Tropiciel
Podobnie jak traper orientuje się w lesie, ale nie skupia się na polowaniach. Jest to mało istotny aspekt jego aktywności, ważny tylko dla przeżycia a nie będący celem samym w sobie. Tropiciel potrafią dobrze walczyć, zastawiać w lesie pułapki i z dużym sukcesem tropić różne istoty.
Bard
Bard reprezentuje sobą sporą wszechstronność: jest wojownikiem, muzykiem, kiedy trzeba dyplomatą i szpiegiem, poza tym zna się odrobinę na magii, najczęściej ma szarmancki uśmiech i sporą charyzmę. Polega zazwyczaj właśnie na swojej charyzmie i sprycie.
Szuler
Szulerzy zdobywają pieniądze dzięki swym umiejętnościom od innych osób (np. gra w kary, kości itd.). Czasami coś się nie udaje i szuler traci pieniądze. W takim wypadku najlepszym dla niego wyjściem jest jak najszybsza ucieczka, zanim wierzyciel zorientuje się, że szuler nie ma już żadnych możliwości spłaty długu.
Włamywacz
Włamywacze specjalizują się we wchodzeniu do domów i ograbianiu ich, głównie w nocy. Analizując nieznaczne nawet wskazówki, potrafią stwierdzić, w którym domu nie ma mieszkańców. Są też sprawni w radzeniu sobie z zamkami i innymi środkami zabezpieczeń.
Złodziej
Wielu Złodziei nie ma żadnych specjalnych umiejętności czy skłonności, lecz wykorzystuje swoje złodziejskie zamiłowania, gdy tylko zdarza się okazja. Najprostszym sposobem na zarobienie pieniędzy jest zabranie ich komuś innemu, złodzieje wykorzystują nadarzającą się okazje, są gotowi zrobić wszystko. Nie mają oni ściśle określonej specjalizacji, są to tzw. złodzieje zwykli.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Diuk dnia Śro 19:23, 12 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|