Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Irmelin
Mieszczanin
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
|
Wysłany: Śro 11:11, 26 Gru 2007 Temat postu: inne systemy |
|
|
Non stop gadacie o Warhammerze, albo o D&D, a inne systemy to co?? Co myślicie o systemie Dzikie Pola?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
wemos
Wojownik
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Skąd: się biorą dzieci?!
|
Wysłany: Śro 11:22, 26 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
a co to??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Irmelin
Mieszczanin
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
|
Wysłany: Śro 11:27, 26 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Dzikie Pola – polska gra fabularna. Pierwsza edycja z 1997 roku wydana przez Wydawnictwo MAG była autorstwa Jacka Komudy, Marcina Baryłki, Macieja Jurewicza, druga edycja z 2005 wydana przez firmę MAX PRO została opracowana przez Jacka Komudę, Michała Mochockiego i Artura Machlowskiego i jest pod patronatem portalu Valkiria. Na popularność tej gry wpływa przede wszystkim klimat dawnej Polski, który jest niepowtarzalny i zupełnie inny niż w innych grach zagranicznych wydawców.
Akcja gry toczy się w Rzeczypospolitej od II połowy XVI, poprzez wiek XVII do XVIII, przy czym autorzy polecają grę w czasach jej największej świetności, a przy tym największych niepokojów wojennych w polskiej historii.
Gra polega na rozgrywaniu przygód, których przebieg planuje prowadzący (możliwe rozwiązania). Przygoda powinna mieć oznaczony cel – np. pokonanie wroga graczy, rozwiązanie zagadki śmierci brata wojewody, itp. Do niego prowadzi Starosta, zaś zadaniem graczy jest jak najpełniejsze wczucie się w klimat gry i oczywiście rozwiązanie problemu, który stawia przed nimi przygoda. Przygody powinny się trzymać tła historycznego (prawdziwych postaci i zdarzeń). Jednakże możliwa jest sytuacja, w której gracze powodują zmianę biegu historii.
Swoje miejsce w systemie znalazła również magia – jednak swoista, staropolska magia – tajemnicza i ukryta przed oczyma ludzi, odmienna niż w grach fantasy – ma ona bardziej historyczny charakter (jak kontaktowanie się z duszami zmarłych i wróżby).
Gracz wciela się w postać szlachcica-sarmaty, który z początku bez ziemi i względów może wsławić się swoim honorem i odwagą, stając się jednym z ważniejszych i majętniejszych panów (można się wcielać również w postaci cudzoziemców). Kampanię prowadzi Mistrz gry (nazywany w tym systemie Starostą Gry) – on jest twórcą historii, on prowadzi graczy przez wszelkie wydarzenia, aby mogli dotrzeć aż do szczęśliwego (lub nie) zakończenia rozgrywki.
Najważniejszym zadaniem Starosty jest przedstawienie grającym w jak najlepszy i najdokładniejszy sposób otaczającego ich świata, natomiast w jak najmniejszym stopniu korzystanie z rzutów kostką (które są jednak niemal niezbędne – choć gra bez nich jest możliwa).
Panowie Gracze – postacie, stworzone przez grających są przelane na papier w postaci konotacji (karty postaci). Jest na niej określone przez współczynniki (jak Krzepa, Mądrość czy Odwaga), to jak i w jakich kierunkach utalentowany jest bohater.
więcej informacji : [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Irmelin dnia Śro 11:29, 26 Gru 2007, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spock
Opiekun miasta
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 1292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Rumia
|
Wysłany: Śro 11:33, 26 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
A gdzie można kupić do tego podręcznik bo w empiku nigdy nie widziałem :P (zresztą do młotka też nie widziałem)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wemos
Wojownik
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Skąd: się biorą dzieci?!
|
Wysłany: Śro 11:40, 26 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
(bo do mlotka 1 juz nie wydaja noobie :P)
AAAA.... przypomnialem sobie... ze slyszalem kiedys o tym... podobno nie najgorsze ;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Irmelin
Mieszczanin
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
|
Wysłany: Śro 12:05, 26 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
ja szukałam tego na necie... ale produkt niestety jest niedostępny... znalazłam wersję demonstracyjną. Adres: [link widoczny dla zalogowanych] jak się tworzy postać itp....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Solve
Arcymistrz
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 993
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Skąd: Kraina Zgromadzenia
|
Wysłany: Śro 12:24, 26 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Jak to hammera nie ma w empiku o.O Jest ... przynajmniej w Szczecinie..
A te Dzikie pola ... nie slyszalem nigdy xD ale może być fajne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spock
Opiekun miasta
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 1292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Rumia
|
Wysłany: Śro 13:53, 26 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
No dobra niech wam będzie że jest znalazłem [link widoczny dla zalogowanych]
ale z ta cena to ich chyba pogięło :P
A co do DP to co mi po systemie do którego nie mogę kupić podręcznika :P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Irmelin
Mieszczanin
Dołączył: 10 Gru 2007
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy
|
Wysłany: Śro 14:51, 26 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
ceny podręczników RPG są wysokie... a nie jest to chyba takie popularne jak kiedyś...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spock
Opiekun miasta
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 1292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Rumia
|
Wysłany: Śro 14:58, 26 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
w zasadzie wszystkie podręczniki do D&D kosztują 69 zł za sztukę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Diuk
Opiekun miasta
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Skąd: Skryty w mroku...
|
Wysłany: Śro 17:12, 26 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
czytałem podręcznik, ale wydał mi się bezsensowny system...pewnie dlatego że nie lubię tego okresu w naszej historii:P no cóż;] kumpel miał wydanie II i chciał mi opchnąć bo jemu też się nie spodobało:P
PS ja posiadam oryginalny podręcznik do WH I ed. ;] co najśmieszniejsze koleś sprzedał mi podręcznik za 25 złotych a za parę lat to będzie on wart co najmniej kilka razy więcej:P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Amber
Łajdak
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Z Bielska
|
Wysłany: Śro 17:14, 26 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Phi..A stary dobry Wampir to co?! Albo Crystalicum...ech ludziska ludziska...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Horst
Pieśniarz
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Las cienii
|
Wysłany: Śro 21:22, 26 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
grał ktoś może z was w neuroshimę
Mondzioły....
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Horst dnia Śro 21:22, 26 Gru 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spock
Opiekun miasta
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 1292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Rumia
|
Wysłany: Śro 21:25, 26 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
Grałem. Całkiem fajna ale mi sie bardziej podoba Dead lands, te same klimaty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Horst
Pieśniarz
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Las cienii
|
Wysłany: Śro 23:10, 26 Gru 2007 Temat postu: |
|
|
grałem w legende 5 kręgow niby popularane ale mnie nie wciągneło.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|