Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Czy spodobał ci się artykuł oraz czy zachęcił cie on do zgłebiania wiedzy na temat warhammerka 2? |
NIE! BUAHAHAHAHAHAHH |
|
14% |
[ 1 ] |
troszke... |
|
42% |
[ 3 ] |
Waaaaaaaaaaaaaaaargh! (tak!) |
|
14% |
[ 1 ] |
TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAK! |
|
28% |
[ 2 ] |
|
Wszystkich Głosów : 7 |
|
Autor |
Wiadomość |
Trip
Najemnik
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 350
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Skąd: z zadupia
|
Wysłany: Śro 19:06, 02 Sty 2008 Temat postu: warhammer (2nd edition) fabuła oraz kwintesencja systemu |
|
|
Oto krótkie streszczenie fabuły warhammera 2, oraz system (ogółem) - rzucanie kośćmi itp (żywcem z wikipedi, bo ja jestem lekko za leniwy by coś samemu napisać - na razie ;]) załączyłem też ankietke :
Warhammer Fantasy Roleplay (WFRP lub WHFRP, z ang. Warhammer, Fabularna Gra Fantasy) - gra fabularna osadzona w świecie Warhammera, stworzona przez brytyjską firmę Games Workshop. Dotychczas ukazały się jej dwie edycje.
Pierwsza edycja systemu słynęła tym, że ukazywała mroczny i ponury świat. Było to coś zgoła odmiennego od panującej ówcześnie mody na światy bardziej heroiczne. System miał w sobie także dużą dozę czarnego humoru, którym również różnił się od gier pisanych całkowicie "na poważnie". Był także znacznie lepiej wydany od swoich konkurentów.
Na potrzeby drugiej edycji gry Black Industries stworzyło nową kampanię o tytule Ścieżki Przeklętych, nie została ona jednak przyjęta tak entuzjastycznie przez fanów i krytyków jak niegdyś Wewnętrzny Wróg. Do drugiej edycji ukazały się także samodzielne przygody takie jak Mousillon – Przeklęte Księstwo czy Groza w Talabheim oraz zbiór przygód (niektóre z nich ukazały się wcześniej do pierwszej edycji) Splądrowane Krypty. Wyszły także podręczniki takie jak Bestiariusz Starego Świata, Zbrojownia Starego Świata, Królestwo Magii oraz dodatki opisujące konkretne krainy Starego Świata - np. Dziedzictwo Sigmara i Rycerze Graala.
Światem, w którym toczy się rozgrywka w WFRP jest niby-germański i chylący ku upadkowi świat znany z gry bitewnej Warhammer Fantasy Battle. Będąc grą, która koncentruje się na pojedynczych postaciach a nie na całych armiach, WFRP pokazuje znacznie więcej szczegółów owego świata, niż jego bitewny odpowiednik.
Postacie graczy to najczęściej mieszkańcy państwa zwanego Imperium, krainy umiejscowionej w Starym Świecie, luźno opartego na Świętym Cesarstwie Rzymskim. Inne ważne krainy Starego Świata to Bretonnia oparta na średniowiecznej Francji i legendach arturiańskich, Kislev oparty na średniowiecznej Polsce i Rosji, Estalia przypominająca Hiszpanię i Tilea przypominająca Włochy.
Świat Warhammer Fantasy Roleplay jest światem "low fantasy" (w odróżnieniu od "high fantasy" znanego z np. Zapomnianych Krain, Dragonlance, Earthdawna i innych popularnych światów, znanych z gier fabularnych). Pod względem chronologicznym można powiedzieć, że świat WFRP jest trochę dalej niż inne światy fantasy - znajduje się bliżej renesansu pod względem rozwoju technologicznego i społecznego. Broń palna jest dostępna (choć droga) a postępujący rozwój kupiectwa wypiera powoli władzę szlachty. Ludzie powszechnie obawiają się magii - nie bez przyczyny z resztą. Niepowodzenia w trakcie rzucania zaklęć mogą spowodować straszliwe skutki tak dla maga, jak i osób postronnych. Długie obcowanie ze sztuką magiczną kończy się najczęściej szaleństwem.
Jednym z najbardziej rozpoznawalnych czynników świata Warhammera jest Chaos. O ile siły Chaosu w Warhammer Fantasy Battle są przedstawione głównie pod postaciami straszliwych mrocznych rycerzy i zwierzoludzi o tyle w Warhammer Fantasy Roleplay jest wewnętrznym zagrożeniem dla całych społeczeństw. Sekretne kulty gnieżdżą się w każdej warstwie społeczeństwa i starają się zniszczyć ład społeczny osiągając tym samym własne, mroczne korzyści. Mutanci żyją w lasach okalających większe miasta zaś skaveni ryją pod nimi tunele.
Mechanika pierwszej edycji Warhammer Fantasy Roleplay była bardzo podobna do tej, która była używana we wczesnych wersjach Warhammer Fantasy Battle. Ten sam zestaw cech był używany w obu grach jednak niektóre z nich miały zmieniony zakres; 1-10 w WFB i 1-100 w WFRP. W drugiej edycji systemu wszystkie atrybuty mają zakres 1-100. Cechy testuje się za pomocą kości procentowych i dodaje bonusy lub kary wynikające na przykład z posiadania przez gracza odpowiednich umiejętności lub występowania niekorzystnych warunków.
Jedną z najbardziej rozpoznawalnych cech mechaniki pierwszej edycji gry był system rozwoju postaci poprzez przechodzenie przez kolejne profesje. Osiągając kolejną profesję gracz dostawał możliwość wykupienia za punkty doświadczenia charakterystycznych dla niej nowych umiejętności lub też zwiększenia cech postaci (nazywało się to "rozwinięciem" postaci). Lista profesji odzwierciedlała późnośredniowieczny/wczesnorenesansowy charakter Starego Świata. Profesje podstawowe to takie, które każdy mieszkaniec Starego Świata może wykonywać po małym treningu. Profesje zaawansowane to z kolei takie, do wykonywania których należy się solidnie przygotować; są także bardziej odpowiednie (szczególnie w drugiej edycji systemu) dla postaci awanturników w których wcielają się gracze. System związany z profesjami daje zarówno dobry obraz na to, kim kiedyś była dana postać (zanim stała się poszukiwaczem przygód; mogła być na przykład cyrkowcem, strażnikiem dróg, szczurołapem lub chłopem) jak i na to, jak się później rozwijała i które profesje wybierała (mogła wybrać na przykład profesję najemnika, odkrywcy, kapitana statku, łowcy wampirów itp.).
Walka w Warhammer Fantasy Roleplay również wyewoluowała z systemu znanego w grze bitewnej i używanego do rozstrzygania dużych starć. Jest przez to bardziej zabójcza niż w innych systemach fantasy (najczęściej porównuje się ją do tej z Dungeons & Dragons). Większość ludzkich postaci może wytrzymać zaledwie jeden lub dwa ciosy zanim odniesie poważne obrażenia zwane "trafieniem krytycznym", które oznaczają natychmiastową śmierć, kalectwo lub też inne zdarzenia wyłączające postać z walki. Punkty przeznaczenia obecne w systemie reprezentują z kolei wrodzone szczęście postaci, pomagające im kilkukrotnie uniknąć przykrych dla postaci wydarzeń (okaleczenia lub często nawet śmierci).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
wemos
Wojownik
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Skąd: się biorą dzieci?!
|
Wysłany: Śro 19:10, 02 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
wikipedia zanudza... mało z fabuły... ale coś tam mówi... mógłbyś coś napisać samemu byłoby ciekawiej :P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spock
Opiekun miasta
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 1292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Rumia
|
Wysłany: Śro 19:41, 02 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Wrodzony wstręt do WFR, za długie, nudne, brak wyjaśnienia jakiego systemu kostkowego używa i jak działają testy(chyba bo nie doszedłem do końca).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Horst
Pieśniarz
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Las cienii
|
Wysłany: Śro 21:35, 02 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Moja PRAWDZIWA wersja XD
Warhammer
Ogólnie przyjmuje się, że twórcy systemu musieli Warhammerem dostać porządnie po łbach. Nie zalecany dla osób grających już w D&D - wieloletnie doświadczenia pokazują, że średnia długość życia postaci gracza jest...hmm... w każdym razie na pewno krótsza, niż którakolwiek z walk Gołoty. Innymi jego cechami jest z pewnością niesamowity stosunek dewiantów seksualnych/fetyszystów/morderców/złodziei na jedną osobę, oraz duży procent ludzi wychędożonych przez trolle i orki. Uważa się go za przykrywkę pod czczenie pewnego menela który upił się następnie wziął do ręki młot i spadł z prostej drogi. Ceremoniami ku jego czci są nieustające libacje alkoholowe i bicie się bojowym młotem. Znane są przypadki chorób psychicznych spowodowane zbytnim zgłębianiem wiedzy na temat systemu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wemos
Wojownik
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Skąd: się biorą dzieci?!
|
Wysłany: Śro 22:46, 02 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
wlasnie wydales wyrok smierci na siebie samego pisząc coś takiego :P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JA
PAN I WŁADCA
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 2221
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 25 razy Skąd: mam wiedzieć??
|
Wysłany: Śro 22:52, 02 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Ehh... Trip skopiował z wikipedii a Horst wykazał sie niewiele większą inwencją twórczą i skopiował z nonsensopedii... Jak macie kopiować to dawajcie linki, ale lepsze jest wasze osobiste zdanie na dany temat...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spock
Opiekun miasta
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 1292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Rumia
|
Wysłany: Śro 23:08, 02 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Moje osobiste zdanie jest takie że zgadzam sie z tym co napisał horst nawet jeśli jest to skopiowane z jakiejś strony :P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Diuk
Opiekun miasta
Dołączył: 28 Cze 2007
Posty: 1292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Skąd: Skryty w mroku...
|
Wysłany: Śro 23:11, 02 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
a ja w sumie nie wyrażam opinii, faktem jest że 2 ed podoba mnie osobiście podoba się bardziej niż 1... ale w 2 nie grałem a w 1 tak...:/ i tu ona na prawdę wychodzi blado...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wemos
Wojownik
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Skąd: się biorą dzieci?!
|
Wysłany: Śro 23:28, 02 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
dobra... poniewaz spock i horst doprowadzaja mnie do istnej furi Ulryka napisze coś o najlepszym systemie fantasy (nie heroic fantasy >
wiec tak świat:
OGÓŁEM: świat wh (tu macie mapke - [link widoczny dla zalogowanych] )jest oparty na histori naszego własnego realnego świata <mamy w 2 edycji około 16wiek> (tu przyklad kislev - rosja + polska i tam sa husarzy... tylko ze iaczej sie nazywaja) w którym wcielamy się w zwykłego człowieka który (prawdopodobnie) żyję sobie normalnym życiem np. chłopa, szlachcica.. nie tak jak w DD jestes mega super wyrzynaczem i sie podniecasz swoim składzikiem artefaktów w swoim zamku gdzie mieszkaja kryształowe smoki i chodzisz na nie expic i bijesz lvl... w warhamcu (szczególnie 2 edycji) starasz się przeżyć następny dzień zmagając się z głodem itp chaos (omówie go później) niszczy kraj od środka swoimi obrzydliwymi kultami czterech.
Wszystkie miasta są brudne, na ulicach głodują ludzie wśród własnych wymiocin, jedyną nadzieją wszystkich sa bogowie (omówie ich później :P) a szczególnie Sigmar Młotodzierca (nowy Bóg - w 1 edycji go nie było - omówie go później ). Co jeszcze mogę powiedziec o świecie... ... no jest kislev... bretonia.. tilea... góry czrne, szare... jest Norska... i wiele innych ciekawych krai mających niezwykle fascynującą historie.
reszte napisze później.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Spock
Opiekun miasta
Dołączył: 01 Gru 2007
Posty: 1292
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Rumia
|
Wysłany: Śro 23:58, 02 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
W zasadzie to co teraz napisze i to co napisał Wemos powinno być gdzie indziej ale:
W D&D artefakty można policzyć na palcach u rąk i jeszcze parę zostanie Owszem jest tam wiele magicznych przedmiotów, ale dlatego że magia jest tam powszechna. Jeśli chodzi o to że gracz jest wypasiony i nabija exp na kryształowych smokach to to jest bujda, ja nigdy nie spotkałem ani jednego smoka, ani żadnego gracza który by był w stanie go pokonać. U mnie system przestaje być heroik bo gracze spotykają równych sobie lub silniejszych przeciwników (najczęściej przedstawicieli różnych ras a nie potwory). I ja mam pewną wadę: nie lubię przydzielać graczom doświadczenia za machanie mieczem więc dostają je za rozwiązywanie zagadek, łamigłówek i proste odgrywanie postaci . To by było chyba na tyle jeśli chodzi o narzekanie Wemosa :P
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
wemos
Wojownik
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Skąd: się biorą dzieci?!
|
Wysłany: Czw 0:26, 03 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
dalem tylko przyklad ty szczurolapie... jak sie nie podoba to stworz temat o D&D...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Horst
Pieśniarz
Dołączył: 05 Gru 2007
Posty: 234
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Las cienii
|
Wysłany: Czw 13:22, 03 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
no coż każdy może wyrażać swoją opinie :p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Azrik
Gość
|
Wysłany: Sob 18:50, 05 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Coz tak jak poczytalem to co napisal Spock, to generalnie po prostu prowadzisz DnD bardziej w klimatach pasujacych do Warhammer'a :P
Glowne roznice miedzy Mlotkiem a DnD to fakt ze jedno z zalozenia jest dark fantasy a drugie heroic,
Jednak u kazdego MG wyglada to inaczej i u niektorych to DnD bardziej przypomina Dark a Mlotek Heroic, coz kwestia sposobu prowadzenia.
Mnie Warhammer urzekl wlasnie tym o czym juz napisal wemos, ze nie jest to latwy klimat, ze nie wszystko jest kolorowe i przede wszystkim daleko w przygodach czesto do happy endu.
|
|
Powrót do góry |
|
|
|